Faq

Ik heb schade aan mijn gebit opgelopen als gevolg van een ongeval. Wat moet ik doen?

  • Als je een individuele tandverzekering DKV Smile Essential, DKV Smile Comfort of DKV Smile Premium hebt afgesloten, dien je DKV op de hoogte te brengen wanneer je een ongeval met gebitsschade hebt gehad. Dit moet binnen een redelijke termijn (binnen de 48 uur of zo snel mogelijk) gebeuren door ons de ‘vragenlijst ongeval’ te bezorgen, zodat wij de nodige documenten (medische verslagen, behandelingsplan, …) kunnen opvragen om je dossier te vervolledigen.

Deze vragenlijst vind je hier en kun je makkelijk en snel online invullen en doorsturen.

Kun je de vragenlijst toch niet digitaal invullen? Neem dan telefonisch contact op met je verzekeringstussenpersoon of met ons contact center, zodat ze je de vragenlijst per post kunnen bezorgen.

  • Voor al onze andere tandverzekeringen, hoef je in geval van een ongeval met gebitsschade geen enkele actie te ondernemen en dus ook geen vragenlijst in te vullen. Het gaat hier om de individuele tandverzekeringen DKV Smile en DKV Plan Tandzorg, en de collectieve tandverzekeringen DKV Plan Z en DKV Plan AZ.