femme pied dans le platre

AssurMed

Wij stellen alles in het werk om de medische kosten van onze klanten zo snel mogelijk terug te betalen. Zo wordt maar liefst meer dan 90% van de terugbetalingsaanvragen binnen de week terugbetaald, en 97% binnen de twee weken!

Met AssurMed, het resultaat van het samenwerkingsproject tussen Assuralia (Beroepsvereniging van verzekeringsondernemingen) en Belgische zorgverstrekkers, gaan we nog een stapje verder. Dankzij deze service geniet je van een nog snellere terugbetaling van je bezoeken aan huisarts, tandarts en kinesist1.

Wie kan AssurMed gebruiken?

Voor iedereen die verzekerd is in een DKV-verzekering ambulante zorgen en/of een DKV-hospitalisatieverzekering (voor ambulante medische kosten tijdens de contractuele pre- en posthospitalisatieperiode of ambulante medische kosten gelinkt aan Zware Ziekten) en/of een DKV-tandverzekering.

Welke medische kosten?

Het gaat enkel om ambulante medische kosten gelinkt aan een bezoek aan huisarts, tandarts of kinesist1. Deze kosten worden gedekt binnen onze tandverzekeringen, verzekeringen ambulante zorgen en/of binnen onze hospitalisatieverzekeringen (als deze binnen de contractueel voorziene pre- en posthospitalisatieperiode vallen of als het om kosten gelinkt aan Zware Ziekten gaat).

Wat moet je doen?

  1. Geef eenmalig je expliciete toestemming op assurmed.be
  2. Vraag tijdens je bezoek aan je zorgverlener (huisarts, tandarts of kinesist1) om een getuigschrift voor verstrekte hulp. Dit is nodig om je terugbetaling aan te vragen. 
  3. Bezorg ons na elk bezoek je medische kosten (= getuigschrift voor verstrekte hulp of een bewijsstuk van betaling). Dit kan makkelijk en snel via de DKV App of via My DKV. Met de barcode die op je getuigschrift staat, kunnen wij jouw gegevens meteen digitaal ophalen en je kosten verwerken2. Vandaar dat de behandeling sneller verloopt. 

Bekijk hier het korte animatiefilmpje om te weten hoe je AssurMed kunt gebruiken. 

 

Let wel: er is een alternatief voor de procedure die hierboven wordt uitgelegd. Als je een account hebt op het gezondheidsportaal Helena, kun je daar je toestemming geven. Op het Helena-portaal dien je je medische kosten van je bezoek aan de huisarts, tandarts of kinesist1 toe te wijzen aan DKV. Hierna verwerken wij je kosten.

 

Meer info vind je op assurmed.be. Je kan ook altijd je verzekeringstussenpersoon of DKV contacteren. Of misschien vind je wel een antwoord bij onze Veelgestelde vragen (FAQ)?

 

1Kinesisten zullen de software voor de verbinding met AssurMed in de loop van de komende maanden installeren.

2Alle gegevens die door de database van Assurmed gaan, worden versleuteld en via een beveiligde verbinding doorgestuurd naar de betreffende verzekeraar, die de gegevens kan ontsleutelen.