DKV Medi-Card®

DKV Medi-Card®

Jij geneest, wij betalen.

De Medi-Card®, ons unieke derdebetalersysteem, heeft veel voordelen. We sommen ze hieronder voor je op.

  • Bij een ziekenhuisopname is je Medi-Card® je betaalmiddel.
    Wanneer je je Medi-Card® afgeeft bij een ziekenhuisopname zijn wij enerzijds meteen op de hoogte van je hospitalisatie, maar anderzijds zorgt de kaart er ook voor dat je geen voorschotten meer moet betalen. Het ziekenhuis stuurt de factuur immers rechtstreeks door naar ons voor betaling. Zo wordt jouw administratie tot een minimum herleid en kan jij je focussen op wat echt belangrijk is: een snel herstel. Indien je arbeidsongeschikt bent, vergeet dan niet om een aangifteformulier in te vullen. Je Medi-Card® registreert je opname, maar niet je arbeidsongeschiktheid.
  • Bij de apotheker gebruik je je Medi-Card® voor de terugbetaling van je ambulante kosten.
    Heb je een hospitalisatieverzekering bij DKV, dan gebruik je je Medi-Card® bij de apotheker voor een vlotte terugbetaling van je pre- en posthospitalisatiekosten én je voorgeschreven geneesmiddelen voor en na je opname. Heb je een ambulante verzekering of een DKV Medi Pack, dan geniet je heel het jaar door van een terugbetaling van je ambulante kosten dankzij je Medi-Card® AssurPharma. Je geeft je kaart af en je apotheker stuurt de nodige gegevens snel, beveiligd én digitaal door naar ons. De terugbetaling van je kosten was nog nooit zo simpel.
  • In het buitenland gebruik je je Medi-Card® om DKV Assistance te contacteren.
    Hoewel de functionaliteiten van de Medi-Card® niet gelden in het buitenland, heb je wel altijd het nummer van DKV Assistance bij de hand. In geval van een spoedopname in het buitenland, bel je dit nummer binnen de 24u.

Je ontvangt een DKV Medi-Card® als je verzekerd bent in een hospitalisatieplan:

 

Waar kan ik mijn Medi-Card® gebruiken?

Hier vind je een lijst met ziekenhuizen in België die de Medi-Card® aanvaarden. Indien je ziekenhuis geen conventie heeft afgesloten met DKV en je Medi-Card® dus niet aanvaardt, volstaat het om ons een opnameformulier op te sturen met vermelding van de reden van opname. Nadat je opnameformulier aanvaard wordt en je de ziekenhuisfactuur ontvangt, volstaat het de factuur op te sturen naar ons en wij zorgen voor de terugbetaling.  

Wordt je Medi-Card® geweigerd in een geconventioneerd ziekenhuis? Dat kan verschillende oorzaken hebben:

  • Je premie werd niet op tijd betaald
  • Je polis werd beëindigd
  • Geweigerde kosten uit een vorige opname werden nog niet terugbetaald

Werd je Medi-Card® gestolen of raakte je ze kwijt?
Vul dit formulier in voor een nieuw exemplaar.

Bij verdere vragen kan je altijd contact opnemen met je verzekeringstussenpersoon of rechtstreeks met onze diensten. De algemene voorwaarden kan je hier raadplegen.