DKV Medi-Card®

Jij geneest, wij betalen.

De Medi-Card®, ons unieke derdebetalersysteem, heeft veel voordelen. We sommen ze hieronder voor je op.

  • Bij een ziekenhuisopname is je Medi-Card® je betaalmiddel.
    Inderdaad, bij de ziekenhuizen die de Medi-Card® accepteren (kijk hier), hoef je geen voorschot te betalen. Wij worden meteen digitaal op de hoogte gebracht van je ziekenhuisopname en de factuur wordt ons ook rechtstreeks toegestuurd. Zo wordt jouw administratie tot een minimum herleid en kan jij je focussen op wat echt belangrijk is: een snel herstel. Indien je arbeidsongeschikt bent, vergeet dan niet om een aangifteformulier in te vullen. Je Medi-Card® registreert je opname, niet je arbeidsongeschiktheid.

  • In de apotheek gebruik je je Medi-Card®  of je Medi-Card® AssurPharma om je BVAC-attesten rechtstreeks door je apotheker (AssurPharma-netwerk) te laten doorsturen naar DKV. Heb je een DKV hospitalisatieverzekering, maakt de Medi-Card® je het gemakkelijk om een snelle terugbetaling te krijgen van je voorgeschreven geneesmiddelen voor en na je opname. Heb je een ambulante verzekering of een DKV Medi Pack, kun je je Medi-Card® AssurPharma het ganse jaar door  gebruiken. Geef je kaart dus aan je apotheker die ons snel, digitaal en veilig je gegevens doorstuurt. De terugbetaling van je geneesmiddelen was nog nooit zo simpel! 

  • In het buitenland gebruik je je Medi-Card® om DKV Assistance te contacteren.
    Hoewel de functionaliteiten van de Medi-Card® niet gelden in het buitenland, heb je wel altijd het nummer van DKV Assistance bij de hand. In geval van een spoedopname dien je dit nummer binnen de 24u te bellen.

Je ontvangt een DKV Medi-Card® als je verzekerd bent in een hospitalisatieplan:

 

Waar kan ik mijn Medi-Card® gebruiken?

Indien je ziekenhuis je Medi-Card® niet accepteert, volstaat het om ons een opnameformulier op te sturen met vermelding van de reden van opname. Nadat je opnameformulier aanvaard wordt en je de ziekenhuisfactuur ontvangt, volstaat het de factuur op te sturen naar ons en wij zorgen voor de terugbetaling.  

Wordt je Medi-Card® geweigerd door een ziekenhuis uit onze lijst? Dat kan verschillende oorzaken hebben:

  • Je premie werd niet op tijd betaald
  • Je polis werd beëindigd
  • Geweigerde kosten uit een vorige opname werden nog niet terugbetaald

Werd je Medi-Card® gestolen of raakte je ze kwijt?
Vul dit formulier in voor een nieuw exemplaar.

Bij verdere vragen kan je altijd contact opnemen met je verzekeringstussenpersoon of rechtstreeks met onze diensten. De algemene voorwaarden kan je hier raadplegen.