Faq

Kan ik mijn Medi-Card® in het buitenland gebruiken?

Onze hospitalisatieverzekeringen DKV Hospi Select, DKV Hospi Essential en DKV Medi Pack bieden bijstand in de Europese Unie (met uitzondering van de overzeese gebieden); terwijl je met onze hospitalisatieverzekeringen DKV Hospi Flexi, DKV Hospi Comfort & DKV Hospi Premium + van een wereldwijde bijstand geniet.

Met de collectieve hospitalisatieverzekeringen DKV Premium Corporate, DKV Flexi Corporate, DKV Premium PRO en DKV Flexi PRO  geniet je van een wereldwijde dekking; terwijl je met DKV Medi Pack PRO gedekt bent binnen de Europese Unie (met uitzondering van de overzeese gebieden).

Je kan je Medi-Card® in het buitenland niet afgeven bij hospitalisatie zoals je dat in België kan. Op de kaart vind je het telefoonnummer van DKV Assistance waarop je onze alarmcentrale kan bereiken: + 32 2 230 31 32. Meld dan het nummer van je Medi-Card®. Bij melding binnen de 48u na opname zal DKV de factuur betalen (behalve bij opname voor een geplande ingreep) en coördineren we de behandeling met de plaatselijke geneesheer en je eigen huisarts. Indien nodig sturen we dringende geneesmiddelen en protheses wanneer die niet ter plaatse beschikbaar zijn. DKV Assistance komt ook tussenbeide bij lokaal vervoer naar het ziekenhuis, bij de repatriëring (indien die door DKV Assistance en de plaatselijke geneesheer nodig bevonden worden) en wanneer een gezinslid het slachtoffer bezoekt.