Faq

Hoe werkt de terugbetaling van mijn apothekersbriefjes?

Verschillende DKV-verzekeringsproducten voorzien ook in de terugbetaling van medische kosten bij de apotheker.
Dat is bijvoorbeeld het geval bij hospitalisatieverzekeringen (die pre- en posthospitalisatie medische kosten dekken) en verzekeringsproducten voor ambulante medische kosten. Meer informatie hierover vind je op de pagina's van deze verzekeringen op dkv.be.
DKV heeft een samenwerkingsverband met vele apothekers om je het leven gemakkelijker te maken. Om deze medische kosten terug te betalen heeft DKV het zogenaamde BVAC-attest van deze prestaties nodig. Wanneer je een dergelijke uitgave doet bij een deelnemende apotheker (indien je hospitalisatieverzekering de medische kosten voor en na een ziekenhuisopname dekt of indien je een verzekering ambulante medische kosten hebt), overhandig je gewoon je Medi-Card® of Medi-Card® AssurPharma en vraag je aan de apotheker om het attest door te sturen aan DKV. Hij zorgt er dan voor dat dit op digitale en beveiligde wijze gebeurt en geeft je een bevestiging hiervan op papier. Zo kun je later nagaan of je kosten correct terugbetaald zijn.
Indien de apotheker geen deel uitmaakt van AssurPharma, vraag je om een schriftelijk BVAC-attest en dien je dit attest in via de DKV App op je smartphone (functie Kosten indienen in het Hoofdmenu) of My DKV op onze website. Je kan het ons natuurlijk ook via de post bezorgen, maar dan hebben we meer tijd nodig om het te verwerken.