De belangrijkste waarborgen

De belangrijkste uitsluitingen

Dit betreft reclame in de zin van het Koninklijk Besluit van 25 april 2014 betreffende bepaalde informatieverplichtingen bij de commercialisering van financiële producten bij niet-professionele cliënten.

Voor meer informatie en vooraleer dit product te onderschrijven, gelieve het informatiefiche over het verzekeringsproduct (IPID) in kwestie te raadplegen hieronder.

De waarborgen

Vrije keuze van het kamertype, met een persoonlijke bijdrage van €150 per opname in het geval van een éénpersoonskamer met overnachting. Een daghospitalisatie wordt vergoed volgens een tweepersoonskamer.

Onbeperkte terugbetaling van je hospitalisatiekosten.

Terugbetaling van je medische kosten 30 dagen voor en 90 dagen na je hospitalisatie.

Terugbetaling van je medische kosten van 30 Zware Ziekten, zonder hospitalisatie.

Vrije keuze van arts en ziekenhuis.

Farmaceutische producten, medische protheses, medische hulpmiddelen, kunstledematen, verbanden en medisch materiaal die niet vergoed worden door de wettelijke ziekteverzekering, worden terugbetaald tot €10.000 per verzekeringsjaar. De meerkost wordt vergoed aan 50%.

Competitieve premie, die vijfjaarlijks wordt aangepast vanaf de leeftijd van 20 jaar, om rekening te houden met de medische kosten die stijgen met de leeftijd.

Wereldwijde bijstand en repatriëring (behalve voor geplande hospitalisaties buiten de Europese Unie).

Medi-Card®: betalingsmethode waardoor je ziekenhuisfactuur rechtstreeks door DKV betaald wordt aan het ziekenhuis dat de Medi-Card® aanvaardt.  

Medi-Card® AssurPharma: laat toe dat de apotheker (aangesloten bij AssurPharma) je BVAC-attesten rechtstreeks doorstuurt naar DKV voor terugbetaling.  


logo decavi nl 1 DKV Hospi Flexi werd verkozen tot « Beste Verzekering Gezondheidszorgen »  op de 15de editie van de DECAVI Niet-levensverzekeringstrofeeën, georganiseerd door DECAVI en AIMES & Co, die plaatsvonden op Event Lounge op 24 april 2019. Deze awards geven erkenning aan verzekeraars voor de kwaliteit van hun producten of hun innovatie na grondige analyse van de volledige Belgische markt uitgevoerd door een panel van experts. De meest representatieve spelers op de markt werden onder de loep genomen om zo te komen tot een betrouwbare representativiteit (bijna 80% van de markt in termen van premie-incasso werd geanalyseerd). Dit evenement geniet de steun van Assuralia en vertrouwt op gewaardeerde partners binnen de sector, zoals: La Libre Belgique, Comarch, Axis group, Trends et EY. Meer informatie omtrent de selectiecriteria is terug te vinden op www.decavi.be.

  • Dit informatiedocument is uitsluitend bedoeld om je een overzicht te geven van de belangrijkste dekkingen en uitsluitingen die betrekking hebben op deze producten. Het is niet aangepast aan je specifieke behoeften en de informatie hierin is niet exhaustief.
  • Voor meer informatie over deze producten, je rechten en plichten, raadpleeg de Algemene, Tarifaire Verzekeringsvoorwaarden en Productinfofiches (IPID) vóór het afsluiten ervan. Deze documenten zijn beschikbaar bij je verzekeringstussenpersoon, op www.dkv.be of gratis verkrijgbaar bij DKV Belgium.
  • DKV Belgium N.V. | Loksumstraat 25 | 1000 Brussel | Tel.: +32(0)2 287 64 11 | www.dkv.be | R.P.R. 0414858607, verzekeringsonderneming naar Belgisch recht, toegelaten onder nr. 739, onder toezicht van de Nationale Bank van België, met maatschappelijke zetel te de Berlaimontlaan14, 1000 Brussel fabrikant van de DKV-producten tandzorg, ambulante kosten, hospitalisatie, zorgverzekering en inkomensverlies. Deze producten zijn onderworpen aan de Belgische wetgeving (tak 2 'ziekte' en/of tak 18 'hulpverlening'). Offerte via je verzekeringstussenpersoon en/of www.dkv.be. Levenslang contract niet opzegbaar door de verzekeraar, behoudens de uitzonderingen voorzien door de wet.
  • Voor klachten in verband met het beheer of de uitvoering van deze producten kun je contact opnemen met de dienst Quality Control van DKV Belgium N.V. Dit kan per post op het adres Loksumstraat 25, 1000 Brussel, per mail naar Qualitycontrol@dkv.be of via het formulier dat beschikbaar is op onze website www.dkv.be/contact/een-klacht. In tweede instantie kan dit aan de Ombudsman van de Verzekeringen op het adres De Meeûssquare 35, 1000 Brussel, per mail naar info@ombudsman.as of telefonisch op het nummer + 32(0)2 547 58 71. Dit is een commercieel document krachtens het koninklijk besluit van 25 april 2014 besluit betreffende bepaalde informatieverplichtingen bij de commercialisering van financiële producten bij niet-professionele cliënten.

Ik bereken mijn premie